Ирайнаг | ایرایناگ

وبلاگ رسول امینی پژوهشگر زبان آسی | Р. Ӕмини блог, Ирыстон ӕвзагы ахуыргонд

Ирайнаг | ایرایناگ

وبلاگ رسول امینی پژوهشگر زبان آسی | Р. Ӕмини блог, Ирыстон ӕвзагы ахуыргонд

این وبلاگ متعلق به اینجانب رسول امینی (ایرایناگ) است. بنده پژوهشگر زبان آسی (زبان ایرانیان قفقاز شمالی - آلان‌ها) هستم و از طریق این رسانه می‌توانید از کارهای من آگاه شوید.
Ацы блог мӕнӕй, Рӕсул Ӕмини (Ирайнаг) у ӕмӕ ӕз дæн Ирон (ӕмӕ дыгурон) ӕвзагы ахуыргонд. А блогы тыххӕй Сымах арӕхсут, мӕ куыстӕй зониккат.

زمانی که دومین شعر خود به زبان اوستیای را نوشتم؛ به داشتن یک الفبا برپایه خط فارسی نیازمند شدم و تلاش کردم تا الفبایی مخصوص زبان آسی همراه با نگارش مناسب بسازم. قبلا هم تلاش‌هایی کرده بودم ولی این بار جدی‌تر. در نتیجه این الفبا ساخته شد.

سخن برای گفتن درباره این الفبا بسیار است ولی کسانی که با فارسی آشنا هستند، به راحتی روش استفاده از این الفبا (چگونگی نگارش، دستور خط) را می‌توانند تشخیص دهند، چرا که تمام تلاش من بر آن بود که از روش نوشتن فارسی دور نشویم (هرچند اینکار کاملا ممکن نیست).

|||| در صورت استقبال از این الفبا، شرح بیشتر و دستور خط در اینجا آموزش داده خواهد شد.

Когда я написал свое второе стихотворение на Осетинский язык; Мне нужен был алфавит, основанный на персидском письме, и я попытался создать алфавит для осетинском языка с соответствующей орфографией. Я пробовал раньше, но на этот раз более серьезно. В результате был создан этот алфавит.

Об этом алфавите можно много говорить, но те, кто знаком с персидским, могут легко понять, как использовать этот алфавит (как писат, Орфография), потому что все мои усилия были направлены на то, чтобы не отклоняться от метода письма на персидском (Однако это не совсем возможно).

|||| По запросу значительные, здесь будет преподаваться больше описаний и Орфография.

الفبای زبان آسی برپایۀ الفبای پارسی | Ирон алфавит, Персаг алфавиты быныл

نظرات  (۱)

کار بسیار ارزشمندی می‌کنید استاد! کنجکاوم دستور خط رو بدونم.

پاسخ:
ممنون لطف داری من استاد نیستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">